![]() |
|||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||
|
Εμπορικό σήμα
Το εμπορικό σήμα αναφέρεται στο χαρακτηριστικό σύμβολο μιας επιχείρησης, το οποίο είναι συνδεδεμένο με την φήμη της και μπορεί να το κατοχυρώσει φυσικό αλλά και νομικό πρόσωπο. Το εμπορικό σήμα διακρίνεται από το σήμα πιστοποίησης, το οποίο χρησιμοποιείται για να δείξει την πιστοποίηση προϊόντος ή υπηρεσίας υπό συγκεκριμένες προδιαγραφές ποιότητας ή/και ασφάλειας.
Δύσκολα μπορούμε να φανταστούμε αρκετές γνωστές εταιρείες χωρίς τα χαρακτηριστικά τους σήματα, τα οποία πολλές φορές μπορεί να κρίνουν την επιτυχία τους στην αγορά.
Απαραίτητη λοιπόν είναι αναμφίβολα η καταχώρηση ενός εμπορικού σήματος στο μητρώο σημάτων, ούτως ώστε να διασφαλιστεί η μοναδικότητά του και να μην έχει την δυνατότητα να το χρησιμοποιήσει οποιοσδήποτε τρίτος. Αν μια επιχείρηση αναγνωρίζεται με βάση ένα διακριτό εμπορικό σήμα μπορεί να διεκδικήσει ακόμα και την κατοχύρωση ονομάτων διαδικτυακής κυριότητας (domain names) ακόμα και αν τα κατέχουν τρίτοι.
Είναι προφανές ότι η επιχείρηση που δεν προστατεύει το σήμα της κινδυνεύει να βρεθεί αντιμέτωπη με κακόπιστες αντιγραφές ή κλοπές του σήματός της, γεγονός που μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες δεδομένου ότι το εμπορικό σήμα ενδέχεται να αποτελεί το πολυτιμότερο άϋλο περιουσιακό αγαθό μιας επιχείρησης. Η ισχύς του εμπορικού σήματος έχει ιδιαίτερη σημασία, ο δε κίνδυνος παράλειψης κατοχύρωσης προστασίας του σήματος μπορεί να έχει ανυπολόγιστες συνέπειες.
Τα εμπορικά σήματα μπορεί να είναι λέξεις (αν έχουν διακριτική ικανότητα), ονόματα προσώπων, επωνυμίες νομικών προσώπων, ψευδώνυμα, εικόνες, σχέδια, γράμματα, αριθμοί, χρώματα, ήχοι κ.λπ. Για να κατοχυρωθεί κάτι ως σήμα πρέπει να μπορεί να παρασταθεί γραφικά και να γίνεται αντιληπτό με την όραση, είναι όμως εφικτή και η κατοχύρωση τρισδιάστατων σημάτων, αλλά και ηχητικών, ή οσφρητικών σημάτων. Θα πρέπει όμως να μην χρησιμοποιούνται μόνο κοινές λέξεις όπως bar, club, κλπ αλλά να συνοδεύονται από άλλα διακριτά χαρακτηριστικά χαρακτηριζόμενα από πρωτοτυπία.
Πλέον τα σήματα μπορούν να καταχωρηθούν και ως σήματα θέσης, ως σήματα μοτίβου, ως σήματα ενός χρώματος ή περισσοτέρων χρωμάτων, ως σήματα κίνησης, ως σήματα ήχου, ως ολογραφικά σήματα αλλά και ως οπτικοακουστικά σήματα. Πλην όμως σε περίπτωση σημάτων θέσης, μοτίβου ή χρώματος, όταν η περιγραφή τους διαφέρει από την αναπαράστασή τους, η περιγραφή θεωρείται ως ισχυρότερη.
Η καταχώριση του εμπορικού σήματος επιτρέπει σε αυτόν που το κατοχυρώνει να έχει το αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης αυτού και το δικαίωμα να το χρησιμοποιεί στα προϊόντα του για να τα ξεχωρίζει από άλλα ανταγωνιστικά προϊόντα, αλλά και στις παρεχόμενες υπηρεσίες του, η δε χρήση του σήματος μπορεί να ισχύει τόσο σε φυσικά όσο και σε ψηφιακά μέσα. |
|||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||
|
Πριν την κατοχύρωση του σήματος θα πρέπει να έχει προηγηθεί έλεγχος για να είναι σίγουρο ότι το σήμα που πρόκειται να κατοχυρωθεί δεν μοιάζει αρκετά με κάποιο άλλο ήδη κατοχυρωμένο σήμα, ούτως ώστε να αποφευχθούν στο μέλλον τυχόν αντιρρήσεις, ή/και δικαστικές διαμάχες με τρίτα μέρη που διαθέτουν σήμα ήδη κατοχυρωμένο και το οποίο μπορεί να μοιάζει αρκετά, ή να είναι ολόιδιο με το σήμα του οποίου επιθυμούμε την κατοχύρωση. Αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς αν απορριφθεί το σήμα επειδή μοιάζει με άλλο ήδη υπαρκτό σήμα, χάνονται τα καταβληθέντα τέλη και μπορεί να χρειαστεί επανασχεδιασμός του σήματος.
Η κατοχύρωση του εμπορικού σήματος ανάλογα με το εύρος της προστασίας του μπορεί να γίνει σε τρία επίπεδα, δηλαδή σε εθνικό, κοινοτικό, ή διεθνές:
Αναλόγως των χωρών στις οποίες δραστηριοποιείται μια επιχείρηση και της δραστηριότητάς της, μπορεί να αρκεί μια από τις ανωτέρω κατηγορίες ή περισσότερες.
Στην χώρα μας το κοινοτικό σήμα θεωρείται συχνά η καλύτερη επιλογή, για επιχειρήσεις που δεν έχουν συναλλαγές με χώρες εκτός ΕΕ και που δεν επιθυμούν το σήμα τους να κατοχυρωθεί μόνο στην Ελλάδα, δεδομένου ότι το κοινοτικό σήμα ισχύει και στην Ελλάδα.
Αν μια επιχείρηση έχει συναλλαγές με χώρες και εντός και εκτός ΕΕ θα πρέπει να κατοχυρώσει το εμπορικό της σήμα και στο διεθνές επίπεδο (στις χώρες ενδιαφέροντος) αλλά και στο κοινοτικό για να έχει κατοχυρωμένο το σήμα της σε όλες τις χώρες της ΕΕ χωρίς να χρειάζεται να το κατοχυρώνει σε κάθε μια από αυτές.
Για παράδειγμα, αν μια εταιρεία δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και στην Ιταλία, θα μπορούσε να επιλέξει την κατοχύρωση του κοινοτικού σήματος, πλην όμως αν στο μέλλον θελήσει να επεκταθεί σε χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα πρέπει να αλλάξει στρατηγική.
Σημαντικό ρόλο παίζουν φυσικά και οι κλάσεις του σήματος καθώς η κατοχύρωση σε όλες τις κλάσεις συνεπάγεται αρκετά μεγάλο κόστος. Κάθε επιχείρηση καλό είναι να έχει υπόψη τυχόν επέκτασή της σε άλλους τομείς προκειμένου να προλάβει να κατοχυρώσει το σήμα της και σε αυτούς τους τομείς, αλλά όχι να κατοχυρώσει το σήμα της σε κλάσεις που δεν πρόκειται ποτέ να την ενδιαφέρουν.
Το γραφείο μας αναλαμβάνει την κατοχύρωση εμπορικού σήματος σε εθνικό, κοινοτικό και διεθνές επίπεδο.
Επικοινωνήστε μαζί μας για περισσότερες πληροφορίες, ή για να ξεκινήσουμε την διαδικασία κατοχύρωσης του εμπορικού σας σήματος. |
|||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||
|
MENU
Αγοραπωλησία ακίνητης περιουσίας
أسئلة وأجوبة حول التأشيرة الذهبية
Εξωδικαστικός μηχανισμός ρύθμισης οφειλών
info[at]lawpractice(dot)gr
ΤΗΛ: +30 210 444 75 44
Ακαδημίας 35, Αθήνα
|
|||||||||||||||||||
|
© 2025 Lawpractice.gr
|
|||||||||||||||||||